Om digital barnehage

Denne siden er opprettet i forbindelse med et doktorgradsprosjekt innen barnehageforskning jeg skal jobbe med de neste tre årene. Jeg begynte i stipendiatstilling ved Universitetet i Agder 1. januar 2016, og ønsker å bruke denne siden til å dele erfaringer både om prosjektet og om livet som stipendiat.

I prosjektperioden vil denne nettsiden nok ha særlig fokus på digitale verktøy som kommunikasjonsverktøy, men jeg har som mål å utvide det faglige fokuset i årene som kommer. Jeg er interessert i hvordan digitale verktøy brukes pedagogisk i barnehagene. I den forbindelse vil jeg også legge ut blogginnlegg der jeg skriver om små digitale prosjekter jeg og mine tre små barn samarbeider om.

Mer info om meg finner du på universitets hjemmesider >>

Når det gjelder personvern så har jeg gitt barna mine fiktive navn (Sverre, Sjur og Synne) i blogginnleggene der de omtales eller avbildes.

Nettsiden er ikke sponset av utstyrsleverandører. Vi bruker det vi har på hjemmebane. Vi har iPad (så det er ios appen jeg tester ut på denne nettsiden). Jeg har selv iPhone som vi bruker noe sammen. Jeg har også en litt eldre Sony telefon (android) som barna i større grad får lov til å eksperimentere med (særlig når det gjelder å ta bilder). Vi bruker en Mac til å redigere film/musikk/bilder. Vi har også et digitalt Cannon speilreflekskamera liggende samt digitale lydopptakere (Olympus og Zoom H2) som det hender vi tester ut.